ایستاسازه
En Ar
خدمات ایستاسازه

اسکلت فلزی یا سازه فولادی (Steel Structure)

اسکلت فلزی ساختمان یا سازه فولادی به بناها و سازه هایی اطلاق می گردد که اجزای مهم و اصلی باربر [...]
بیشتر بخوانید

ساخت از بالا به پایین یا تاپ دان چیست؟ (Top-Down Construction)

ساخت از بالا به پایین یا تاپ دان یــک روش نسبتاً جدید پایدارسازی گود است که در حال رواج در صنعت ساختمان [...]
بیشتر بخوانید

سازه صنعتی (Industrial Structure)

سازه صنعتی، همانطور که از نامش پیداست عمدتا در صنایع مختلفی استفاده می شود و مواد اولیه سازه های صنعتی [...]
بیشتر بخوانید

سوله چیست؟ انواع و کاربرد سوله (Industrial Shed)

ساخت و نصب سوله اسکلت فلزی [...]
بیشتر بخوانید
سازه فلزی
پایدارسازی گودهای عمیق
بهسازی خاک
طراحی و مشاوره ژئوتکنیک
رشد روز افزون پروژه های عمرانی و ساختمانی از یک سو و لزوم استفاده حداکثری از فضا از سویی دیگر، کارفرمایان را به استفاده از فضاهای زیرزمینی و در نتیجه پایدارسازی گودهای عمیق به قصد تأمین پارکینگ و مشاعاتی با کاربری های اجتماعی، ورزشی، رفاهی و زیرساخت شهری سوق داده است.
نیلینگ و انکراژ (میخکوبی و مهارگذاری):

میخ کوبی و مهارگذاری دیواره ها یا نیلینگ و انکراژ به معنای تسلیح برجای توده خاک با نصب میلگردهای فولادی، با اجرای از بالا به پایین می‌باشد.
تاپ دان (ساخت بالا به پایین):

در روش ساخت بالا به پایین یا تاپ دان به جای احداث سازه نگهبان، خود سازه اصلی از بالا به پایین اجرا و همزمان گودبرداری انجام می گردد و امکان ساخت رو سازه نیز موجود است.
استرات (مهار متقابل):

در روش مهار متقابل یا استرات، ابتدا شمع های نگهبان پیرامونی به عنوان دیوار موقت اجرا شده و سپس در هر مرحله از گودبرداری، مهارهای فشاری جهت انتقال فشار خاک، به آن متصل می‏ گردند.
سازه نگهبان خرپایی:

در روش سازه نگهبان خرپایی فشار خاک وارد بر دیواره گود از طریق اعضای افقی و مورب به کف گود منتقل می گردد. اعضای قائم می تواند به صورت فلزی یا بتنی باشند.
احداث سازه ها روی بسترهای نامناسب و خاک های مساله دار، این الزام را ایجاد می کند که پیش از شروع طراحی و عملیات اجرایی سازه، عملیات بهسازی جهت مناسب سازی بستر در اولویت قرار گیرد. بهسازی خاک با استفاده از روش های متعدد و متنوع، امروزه یکی از مهمترین کاربردهای علم ژئوتکنیک به شمار می آید که برخی از روش های آن عبارتند از:
میکروپایل (ریزشمع):

به شمع های با قطر کمتر از ۳۰ سانتیمتر که با تسلیح فولادی و تزریق همراه است، ریزشمع یا میکروپایل اطلاق می گردد. روش اجرای میکروپایل شامل لوله کوبی، آرماتور گذاری و تزریق است.
جت گروتینگ (تزریق پر فشار):

تزریق با فشار بالا یا جت گروتینگ روشی برای اصلاح خاک است که در آن دوغاب، با فشار و سرعت زیاد از طریق نازل هایی به داخل خاک تزریق شده و باعث اصلاح و بهبود ساختار خاک می شود.
DSM (اختلاط عمیق خاک):

اختلاط عمیق خاک یا DSM با استفاده از تزریق مواد پایدار کننده به وسیله یک حفار با محور توخالی به صورت مکانیکی در خاک، باعث تولید ستون های خاک سیمانی و اصلاح مشخصات خاک می گردد.
شمع:

رایج‌ترین نوع شالوده عمیق، شمع‌ ها ‌هستند. یک شمع، سازه‌ای نسبتاً بلند و ستون مانند است که با قرار گرفتن در داخل خاک به عنوان پی سازه ها، وظیفه انتقال بار طبقات فوقانی را به لایه‌های مناسب‌تر خاک دارد.
طراحی و مشاوره ژئوتکنیک در خصوص مسائل و مخاطرات ژئوتکنیکی بخش قابل توجهی از پروژه های عمرانی و زیرساختی را شامل می گردد. در این خصوص شناسایی نحوه برخورد و ارائه راه حل برای اینگونه مخاطرات از اهمیت بالایی برخوردار است. کلیات خدمات شرکت عمرانی مهندسی ایستاسازه در زمینه طراحی و مشاوره ژئوتکنیک شامل موارد ذیل می‌باشد:
مطالعات ژئوتکنیک:

مطالعات خاک یا مطالعات ژئوتکنیک شامل: مطالعات دفتری، جمع‌آوری اطلاعات ژئوتکنیکی، عملیات حفاری، انجام آزمون‌های برجا، انجام آزمون‌های آزمایشگاهی، ارائه پیشنهادات طراحی و ... می باشد.
لرزه ‌نگاری:

لرزه نگاری مطالعه علمی گسترش امواج الاستیک در زمین می‌باشد و به عنوان یکی از شاخه‌های ژئوفیزیک شناخته می‌شود. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از امواج الاستیک، به بازسازی لایه‌های درون زمین می پردازند.
ژئوفیزیک:

ژئوفیزیک یا فیزیک زمین از شاخه‌های اصلی علوم زمین است که به مطالعه کمّی خواص مختلف فیزیکی زمین با روش های لرزه ای، مغناطیسی، گرانشی و الکتریکی می‌پردازد.
زمین شناسی:

ژئولوژی به معنای علم مطالعه زمین می باشد. زمین شناسی علمی است که درباره پیدایش زمین، ساختمان و مواد تشکیل دهنده زمین، کوه ها و ... و نیز تحولاتی که در زمین صورت گرفته بحث می‌نماید.
سازه فلزی معمولاً از اعضای قائم یا همان ستون های عمودی و اعضای افقی یا همان تیرهای افقی تشکیل شده است که در یک خط مستقیم پَرچ شده، جوش داده شده و یا با پیچ و مهره به هم متصل می گردند.
اسکلت فلزی:

یکی از اجزای اصلی و پایه ای در ساختمان است که وظیفه تأمین ساختار و استحکام ساختمان و حفظ و پایداری سازه در برابر بار های جانبی را بر عهده دارد. سرعت ساخت بالا در احداث اسکلت فلزی از مهم‌ترین مزیت هایی است که سبب شده است تمایل برای استفاده از این روش روز به روز افزایش یابد.
تاپ-دان:

در ساخت و ساز به روش تاپ دان، اسکلت سازه ممکن است به صورت اسکلت فلزی بوده و از ستون ها و سیستم سقف های فولادی استفاده شود. در سازه های فلزی، سیستم سقف ممکن است از نوع تیرچه بلوک و یا سقف مختلط (ترکیب بتن و فولاد) با دال ساده یا عرشه فولادی باشد.
سازه های صنعتی:

در سازه های صنعتی اندازه دهانه ها و فاصله ستون ها، به مراحل تولید کارگاه، فضای لازم برای رفت و آمد جرثقیل ها و به طور کلی موارد مربوط به حمل کالا بستگی دارد. با افزایش ارتفاع ساختمان، مقدار بهینه دهانه نیز افزایش می یابد
سوله صنعتی:

سوله های کارخانه یکی از پر کاربرد ترین سازه ها برای گسترش فعالیت های یک کارخانه می باشند. این سوله ها سازه های مستحکم و کاملی هستند که می توانند در ابعاد و اشکال مختلف ساخته شوند
پروژه های ایستاسازه
مشتریان ما

گروه سرمایه گذاری الدوز آذربایجان

شرکت مدیریت منابع آب ایران

شرکت عمران آبشار اسپادانا

سازمان صدا و سیما

پالایشگاه ماهشهر

برج های سی سو کیش

بتاجا

ایران مال

گروه ساختمانی نکسا

در مسیر توسعه، ما در راستای گسترش فعالیت هایمان و افزایش ظرفیت مجموعه، ایجاد زیرساخت های لازم کمی و کیفی برای رسیدن به کیفیت مطلوب در ساخت و اجرای روش تاپ دان (Top-Down Construction) و سایر روش ها همکاری مشترکمان را با کارخانه اسکلت فلزی رقم زده ایم.
جدیدترین مطالب وبلاگ

مقاطع سازه ای مرکب (Composite structural sections)

یکی از مهم ترین تصمیماتی که در طراح سازه می [...]


بیشتر بخوانید

ستون های مرکب بتن و فولاد از قبیل CFT و SRC

یکی از چالش های اصلی مهندسی سازه به کارگیری مصالح [...]


بیشتر بخوانید

سازه صنعتی (Industrial Structure)

سازه صنعتی، همانطور که از نامش پیداست عمدتا در صنایع [...]


بیشتر بخوانید

سوله چیست؟ انواع و کاربرد سوله (Industrial Shed)

ساخت و نصب سوله اسکلت فلزی [...]


بیشتر بخوانید
follow our social’s